FAQ - Veel Gestelde Vragen

Algemene Vragen

Welke hardware merken en modellen gebruiken wij?

Werkgeheugen
Wij gebruiken Kingston Hyper-X DDR4 SODIMM voor het werkgeheugen. Daarbij kiezen wij altijd geheugenmodules met de snelheid die overeenkomt met de maximale laptopspecificaties. Oftewel, wanneer een laptop 2666Mhz ondersteund gebruiken wij ook Kingston Hyper-X 2666Mhz geheugen.

PCIe M.2 en M.2 SSD’s
Wij gebruiken de nieuwste generatie Samsung EVO PCIe M.2 SSD’s. Momenteel is dit de Samsung 970 EVO of 970 EVO Plus. De normale M.2 SSD’s (met snelheid van 550MB/s) zijn van de Samsung 860 EVO-serie.

2.5 inch SSD’s en HDD’s
Wij maken gebruik van de nieuwste generatie 2.5″ Samsung EVO SSD’s en Seagate Barracuda HDD’s.

Eigen voorkeur?
Indien jij een eigen voorkeur hebt van merken en types hardware, kunnen wij uiteraard naar wens andere componenten gebruiken. Neem hiervoor contact op met de klantenservice of mail direct naar [email protected].

Bestelling annuleren

Een bestelling kan nog geannuleerd worden als de aankoop nog niet is verzonden. Je kunt hierover te allen tijde contact met onze klantenservice opnemen.

Korting bij afname van meer dan twee producten

Wij geven graag korting aan bedrijven en particulieren die meer dan twee producten willen aankopen. Neem vooral contact op met onze klantenservice!

De Algemene Voorwaarden

De algemene voorwaarden van Laptopmetlinux.nl kun je op deze pagina raadplegen.

Verzenden

De levertijd

De levertijd van je bestelling is afhankelijk van het gekozen product, de samenstelling en de bestemming van levering. Een indicatie van de levertijd staat aangegeven op de productpagina (in het groen, onder de prijs), in de winkelmand (onder de producttitel ‘Actuele levertijd’) en op de afrekenpagina (Levertijd in het overzicht ‘Jouw bestelling’).

Het komt bijna niet voor, maar wanneer wij er langer over doen krijg je hierover tijdig een bericht, zodat de bestelling alsnog aangepast of geannuleerd kan worden. Bestellingen naar andere Europese landen hebben een iets langere levertijd vanwege de grotere afstanden. Voor betalingen per bankoverschrijving gaat de aangegeven levertijd van start zodra wij de betaling hebben ontvangen.

Wil je zeker weten dat de bestelling op tijd komt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer wij jouw bestelling hebben aangemeld bij de vervoerder, krijg je van ons per e-mail een Track & Trace code om je bestelling te volgen.

Verzendkosten

Alle aankopen worden gratis en geheel kosteloos verzonden naar alle landen in de Europese Unie:

België, Bulgarije, Zuid-Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Verzendlocaties

Wij verzenden naar alle landen in de Europese Unie:

België, Bulgarije, Zuid-Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Aankoop Afhalen

Je aankoop liever afhalen? Kies bij het afrekenen voor de verzendoptie ‘Afhalen in Hengelo’. Wanneer de bestelling is afgerond kun je een afspraak maken om jouw bestelling bij ons af te halen.

Levering op Servicepunt

Overdag niemand thuis of gewoon zekerheid van de bezorging? Kies dan voor verzenden naar een UPS of PostNL Service Punt bij jou in de buurt. Enkele UPS/PostNL-servicepunten zijn tot 21.00 uur geopend. Tijdens het afrekenproces kun je op basis van een postcode, een service punt bij jou in de buurt vinden.

Track & Trace en Status Bestelling

Wanneer wij jouw bestelling hebben aangemeld bij de vervoerder, krijg je van ons per e-mail een Track & Trace code om je bestelling te volgen. Je kunt de Track & Trace code van UPS gebruiken op deze pagina en van PostNL op deze pagina.

Betalen

Betaalmogelijkheden

Betaal zonder transactiekosten veilig, gemakkelijk en snel met iDEAL, Bancontact, SOFORT Banking, per bankoverschrijving, Giropay, KBC/CBC, EPS en Belfius.

Voor betalen met PayPal (ook Mastercard, Visa en American Express) rekenen wij 2% van het aankoopbedrag als transactiekosten.

De factuur

De factuur ontvang je als PDF-bestand in de bijlage van een e-mailbericht zodra de bestelling is afgerond en wordt verzonden. Op verzoek kunnen wij een papieren versie bij je bestelling meesturen.

0% BTW-factuur

Bestel je zakelijk en heb je een bedrijf die gevestigd is binnen de EU (met uitzondering van Nederland)? Dan kun je afrekenen zonder BTW te betalen. Kies bij het afrekenen voor ‘Afrekenen als zakelijk’ en vul het BTW-nummer van je bedrijf in.

Het BTW-nummer dient een geldig Europees BTW-nummer te zijn en overeen te komen met de bedrijfsnaam van het factuuradres. Het IP-adres en het land op basis van dat IP-adres wordt ter validatie opgeslagen. Tevens zullen wij na het plaatsen van een BTW-vrije bestelling een handmatige controle uitvoeren.

Bedrijven in Nederland betalen wel BTW bij het afrekenen, maar kunnen de BTW terugvragen van de Nederlandse Belastingdienst (voorbelasting).

Betaling Mislukt

Problemen bij het bestelproces of afrekenen? Probeer dan opnieuw de bestelling te plaatsen. Wij kunnen de mislukte bestelling voor je annuleren.

Nog steeds problemen, of liever persoonlijk contact? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestellen buiten de EU

Ben je geen inwoner van de Europese Unie, maar je wilt toch een bestelling plaatsen? In overleg kunnen wij ook BTW vrij leveren aan landen buiten de EU. Neem contact op met de klantenservice voor de mogelijkheden.

Retour & Garantie

Bestelling annuleren of retourneren

Na ontvangst van je bestelling heb je het recht deze, binnen 14 (veertien) dagen te retourneren*. Een rede van retour is niet verplicht, maar zou ons wel enorm helpen.

Via het retourformulier kun je een retouraanvraag indienen.

*Op het retourneren zijn onze Algemene Voorwaarden en additionele retourvoorwaarden van toepassing. De verzend/transportkosten van het retourneren binnen veertien dagen na aankoop, komen voor rekening van de klant.

Bestelling nog niet ontvangen en toch annuleren? Wanneer wij de bestelling nog niet hebben aangemeld bij de transporteur, kun je jouw bestelling laten annuleren. Geef dit zo snel mogelijk door aan onze klantenservice.

De standaard garantie

Op alle Linux laptops die wij leveren zit standaard 24 maanden (twee jaar) garantie inclusief dertig dagen dode-pixelgarantie. De kosten voor het verzenden van de laptop naar Laptopmetlinux is voor rekening van de klant. Laptopmetlinux neemt de kosten voor het terugsturen van de laptop naar de klant voor eigen rekening.

Op alle Mini Linux computers die wij leveren zit standaard 36 maanden (drie jaar) garantie. De kosten voor het verzenden van de Linux mini naar Laptopmetlinux en de kosten van de terugzending naar de klant, neemt Laptopmetlinux voor eigen rekening. Na je garantieaanvraag sturen wij je een verzendlabel om het apparaat door UPS op te laten halen.

Dode-pixelgarantie
Wanneer je een dode-pixel op het beeldscherm van de laptop hebt, zullen wij het scherm kosteloos vervangen*. Bij vier of meer dode-pixels vervangen wij het scherm onder normale garantie*.

Bij een beroep op iedere vorm van garantie zijn de algemene voorwaarden en additionele garantievoorwaarden van toepassing.

*Afhankelijk van de gekozen garantieoptie. Standaard dertig dagen dode-pixelgarantie.

Extra garantie

Naast de ‘standaard garantie’ kun je bij het samenstellen van jouw laptop of mini kiezen voor additionele of verlengde garanties. Welke opties mogelijk zijn lees je hier:

Laptops

Garantie* Uitleg Kosten
24 maanden garantie + 30 dagen dode-pixelgarantie Standaard garantie van 24 maanden (2 jaar) op de Linux laptop en samengestelde componenten + dertig dagen dode-pixelgarantie (kosteloos vervangen scherm bij dode-pixel(s)) €0,-
24 Maanden garantie + 365 dagen dode-pixelgarantie + Kosteloos Pick-up & Return Standaard garantie van 24 maanden (2 jaar) op de Linux laptop en samengestelde componenten + 365 dagen (1 jaar) dode-pixelgarantie (kosteloos vervangen scherm bij dode-pixel(s)) + Kosteloos terugsturen €89,-
36 Maanden garantie + 30 dagen dode-pixelgarantie + Kosteloos Pick-up & Return Standaard garantie van 36 maanden (3 jaar) op de Linux laptop en samengestelde componenten + dertig dagen dode-pixelgarantie (kosteloos vervangen scherm bij dode-pixel(s)) + Kosteloos terugsturen €139,-
36 Maanden garantie + 365 dagen dode-pixelgarantie + Kosteloos Pick-up & Return Standaard garantie van 36 maanden (3 jaar) op de Linux laptop en samengestelde componenten + 365 dagen (1 jaar) dode-pixelgarantie (kosteloos vervangen scherm bij dode-pixel(s)) + Kosteloos terugsturen €199,-

Linux Mini computers

Garantie* Uitleg Kosten
36 maanden garantie + Kosteloos Pick-up & Return Standaard garantie van 36 maanden (3 jaar) op de Linux Mini en samengestelde componenten + Kosteloos terugsturen €0,-
48 maanden garantie + Kosteloos Pick-up & Return Standaard garantie van 48 maanden (4 jaar) op de Linux Mini en samengestelde componenten + Kosteloos terugsturen €149,-

*Bij een beroep op iedere vorm van garantie zijn de algemene voorwaarden en additionele garantievoorwaarden van toepassing.

Hardware upgrade en garantie

De garantie van je Linux laptop en/of Linux Mini zal niet komen te vervallen wanneer je zelf een hardware upgrade uitvoert of het apparaat assembleert*. Let er wel op dat enkele componenten niet geüpgraded kunnen worden. Denk dan voornamelijk aan de processor en videokaart/chip.

Wij willen je erop attenderen dat het vervangen of upgraden van hardware geen kinderspel is. Schade kan snel ontstaan, denk bijvoorbeeld al aan het onzorgvuldig openen/demonteren van laptops en computers.

Liever een hardware upgrade door onze professionals laten uitvoeren? Geen probleem! Neem voor de mogelijkheden contact op met de klantenservice.

*Bij een beroep op iedere vorm van garantie zijn de algemene voorwaarden en additionele garantievoorwaarden van toepassing. Wij geven geen garantie op schade die ontstaat als gevolg van een hardware upgrade of het zelf assembleren.

Garantie aanvragen

Heb je problemen met je aankoop? Om zeker te weten of het probleem onder garantie valt kun je de garantievoorwaarden doornemen. Ook kun je hiervoor contact met onze klantenservice opnemen.

Een garantieaanvraag kun je via dit formulier indienen. Vermeld daarbij een duidelijke en alomvattende probleemomschrijving voor een juiste en snelle afhandeling van de garantieaanvraag. Na indienen van het garantieformulier nemen wij contact met je op om de vervolgstappen te bespreken.

Privacy

Ons Privacy Beleid

Laptopmetlinux, een bedrijf die niet voor niets computers met open-source software levert, vindt het recht op privacy buitengewoon belangrijk. Wij vinden het dan ook niet meer dan normaal dat we open en transparant zijn over hoe wij met jouw gegevens omgaan. In ons Privacy Beleid kun je het allemaal lezen.

Vragen over privacy? Stuur dan een mail naar [email protected].

Verwerking van persoonsgegevens

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, verwerken wij de volgende persoonsgegevens:

  • NAW-gegevens;
  • bedrijfsgegevens*;
  • btw-nummer*;
  • e-mailadres;
  • (mobiel) telefoonnummer;
  • betaalgegevens;
  • IP-adres;
  • cookie ID.

*mits opgegeven.

Lees hier meer over in ons Privacy Beleid.

Cookies

Cookies zijn kleine informatiebestandjes die bij het bezoeken van een website automatisch kunnen worden opgeslagen op of uitgelezen van jouw device (waaronder een PC, tablet of smartphone). Dat gebeurt via de webbrowser op het device. De informatie die een cookie verkrijgt over jou gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van Laptopmetlinux of die van een derde partij.

Op onze website worden cookies gebruikt om:

  • functionaliteiten van de website mogelijk te maken en om de website te beschermen (technische of functionele cookies);
  • het gebruik van de website te analyseren en op basis daarvan de website te verbeteren (analytische cookies);
  • het internetaanbod voor je interessanter te maken middels het tonen van reclame welke aansluit bij jouw belangstellingen (advertentie cookies).

Lees hier meer over in ons Privacy Beleid.

Een beroep op privacy-recht(en)

Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van je hebben, kun je altijd contact met ons opnemen. Dit kun je doen door contact met ons op te nemen met onze klantenservice of door ons een e-mail te sturen via [email protected]

Je hebt de volgende rechten:

  • uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen;
  • inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben;
  • het laten corrigeren van fouten;
  • het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens;
  • intrekken van toestemming;
  • bezwaar maken tegen een bepaald gebruik;
  • overdraagbaarheid van gegevens.

Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie jij bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.

Lees hier meer over in ons Privacy Beleid.

Vragen over producten

Welke hardware componenten gebruiken wij?

Werkgeheugen
Wij gebruiken Kingston Hyper-X DDR4 SODIMM voor het werkgeheugen. Daarbij kiezen wij altijd geheugenmodules met de snelheid die overeenkomt met de maximale laptopspecificaties. Oftewel, wanneer een laptop 2666Mhz ondersteund gebruiken wij ook Kingston Hyper-X 2666Mhz geheugen.

PCIe M.2 en M.2 SSD’s
Wij gebruiken de nieuwste generatie Samsung EVO PCIe M.2 SSD’s. Momenteel is dit de Samsung 970 EVO of 970 EVO Plus. De normale M.2 SSD’s (met snelheid van 550MB/s) zijn van de Samsung 860 EVO-serie.

2.5 inch SSD’s en HDD’s
Wij maken gebruik van de nieuwste generatie 2.5″ Samsung EVO SSD’s en Seagate Barracuda HDD’s.

Eigen voorkeur?
Indien jij een eigen voorkeur hebt van merken en types hardware, kunnen wij uiteraard naar wens andere componenten gebruiken. Neem hiervoor contact op met de klantenservice of mail direct naar [email protected].

Wachtwoord op Laptop of Mini

De meeste Linux-distributies verplichten een gebruiker een wachtwoord in te stellen, heel goed! Daarom stellen wij op alle laptops die wij afleveren een standaard wachtwoord in. Dit wachtwoord kun je eenvoudig zelf wijzigen via ‘Systeeminstellingen’ gevolgd door ‘Account’.

Het standaard wachtwoord is: [email protected]

Toegang tot BIOS/UEFI

Je kunt eenvoudig toegang krijgen tot de BIOS/UEFI van de Linux laptop door de volgende handelingen:

  1. sluit de laptop volledig af;
  2. start de laptop door op de aan/uit-knop te drukken;
  3. druk ogenblikkelijk terwijl de laptop opstart herhaaldelijk op de toets F2 (niet ingedrukt houden maar veelvuldig achter elkaar in drukken);
  4. zodra je een blauw scherm ziet, zit je in de BIOS/UEFI-instellingen.

Geen blauw scherm? Herhaal dan de stappen 1 t/m 4.

Toegang tot het opstartmenu

Je kunt eenvoudig toegang krijgen tot de bootinstellingen van de Linux laptop door de volgende handelingen:

  1. sluit de laptop volledig af;
  2. start de laptop door op de aan/uit-knop te drukken;
  3. druk ogenblikkelijk terwijl de laptop opstart herhaaldelijk op de toets F7 (niet ingedrukt houden maar veelvuldig achter elkaar in drukken);
  4. zodra je een blauw scherm ziet, zit je in de opstartinstellingen.

Geen blauw scherm? Herhaal dan de stappen 1 t/m 4.

Laptop gaat niet aan

Een enkele keer komt het voor dat een laptop niet meer wilt opstarten. Meestal komt dit door het veelvuldig indrukken van de aan/uit-knop en/of het veelvuldig gebruik of opladen van de laptop onderweg of op verschillende locaties.

Dit probleem kan vaak eenvoudig en snel opgelost worden door de accu van de laptop te resetten. Bij laptops die geen uitneembare accu hebben, is dit niet mogelijk en kun je direct een garantieaanvraag indienen.

De accu van een laptop kun je op de volgende wijze resetten:

  1. ontkoppel de laptop van elektriciteit (oplader);
  2. haal de accu uit de laptop door deze los te koppelen;
  3. terwijl de accu uit de laptop is en ontkoppeld is van elektriciteit, hou je de aan/uit-knop voor minimaal 10 seconden ingedrukt;
  4. plaats de accu terug in de laptop en start de laptop op (indien de accu leeg is dien je de adapter aan de laptop te koppelen).

Geen succes? Herhaal dan nogmaals de stappen 1 t/m 4. Na twee keer geen succesvol resultaat kun je contact opnemen met onze klantenservice of direct een garantieaanvraag indienen.

Alsnog Windows 10 installeren

Hoewel wij alleen laptops en mini-computers leveren met Linux, zijn ze ook compatibel met Microsoft Windows. Indien je liever Windows wilt i.p.v. Linux, kun je later alsnog zelf Windows installeren. Wij verstrekken geen stuurprogramma’s voor Windows. Je bent hiervoor zelf verantwoordelijk. Bij het installeren van Windows zal je de garantie natuurlijk behouden.

Andere Linux installeren

Onze producten zijn geschikt voor de meeste Linux Debian distributies. In elk geval de distributies die wij beschikbaar stellen. Indien je liever een andere Linux distributie wilt i.p.v. die, welke wij beschikbaar stellen, kun je die later alsnog zelf installeren. Wij verstrekken alleen stuurprogramma’s voor en ondersteuning op de Linux distributies die wij aanbieden. Bij het installeren van een andere Linux distributie zal je de garantie natuurlijk behouden.

Drivers downloaden

Voor de meest actuele stuurprogramma’s van de Linux laptop’s en Linux Mini’s voor de Linux-distributies die wij ondersteunen kun je het best contact opnemen met [email protected].

Menu
Winkelwagen Opslaan & Delen
De winkelwagen wordt opgeslagen en je krijgt een link. Iedereen met deze link kan op elk gewenst moment de opgeslagen winkelwagen ophalen.
Terug Winkelwagen Opslaan & Delen
De winkelwagen wordt opgeslagen met de configuratie van de laptop of computer. Stuur de link vervolgens naar jezelf of een vriend om de winkelwagen op elk gewenst moment te bekijken.
Je winkelwagen-e-mail is succesvol verzonden :)