Garantie
Dit is een samenvattend overzicht waar u snel informatie kunt vinden. De Garantievoorwaarden, die ook deel uitmaken van de Algemene Voorwaarden, hebben altijd voorrang en kunnen hier worden gelezen.
Wilt u aanspraak maken op garantie? Doe dit dan via deze pagina.
GarantieperiodeDe standaard- en aanvullende garantie. |
Hoewel we elke dag ons uiterste best doen, kan het gebeuren dat een product defect raakt en/of niet meer naar behoren functioneert. Bij LaptopmetLinux heeft u standaard 2 jaar garantie op uw aankoop, met uitzondering van de batterij, waarop u 1 jaar garantie ontvangt. Tegen een meerprijs kan de garantieperiode worden verlengd tot 3 jaar met gratis ophalen en retourneren (ophalen en retourneren is alleen beschikbaar voor EU-landen).
De Intel NUC (Linux Mini) heeft standaard 3 jaar garantie. Tegen een extra vergoeding kunt u een garantie van 4 jaar aanschaffen. De garantieperiode begint vanaf de datum van de factuur. |
Een functionerend Linux-besturingssysteemLaptopmetLinux garandeert dat uw gekozen Linux-besturingssysteem gedurende ten minste de levensduur van het gekozen besturingssysteem met het product zal werken. |
LaptopmetLinux garandeert dat het door u gekozen Linux-besturingssysteem gedurende ten minste de levensduur van het gekozen besturingssysteem met het product zal werken (meestal tot 5 jaar na de productrelease).
Bijvoorbeeld:
|
Uitgesloten van garantieUitsluitingen van garantie |
Uitgesloten van garantie zijn schade (of storingen) veroorzaakt door, maar niet beperkt tot:
Raadpleeg onze garantievoorwaarden en algemene voorwaarden voor meer informatie over wanneer garantie wel of niet wordt gedekt en hoe van de klant wordt verwacht dat hij of zij zijn product behandelt. Let op! Als u een product voor garantie opstuurt en blijkt dat garantie niet van toepassing is (niet voldoet aan de garantievoorwaarden), behouden wij ons in dergelijke gevallen het recht voor om onderzoekskosten in rekening te brengen (maximaal EUR 100,- (of het equivalent in lokale valuta)) en retourverzendkosten, naast eventuele reparatiekosten. Ons uurtarief is EUR 68,- excl. BTW. VerzendkostenVerzendkosten die u als klant maakt om uw product naar ons te sturen voor garantie, zijn voor uw eigen rekening. Wij, LaptopmetLinux – Comexr B.V., vergoeden deze kosten niet! Als uw garantieverzoek voldoet aan de garantievoorwaarden, dekken wij de verzendkosten voor het terugsturen van het product naar u (de klant). |
Aanvragen voor garantieWilt u gebruik maken van de garantie? Gebruik dan het garantieaanvraagformulier! |
U kunt een garantieaanvraag indienen met behulp van het garantieformulier. U vindt dit formulier op deze pagina: https://laptopmetlinux.nl/garantieformulier/
U heeft het serienummer van de laptop nodig. Dit kan worden gevonden aan de onderkant van de laptop. Als het niet zichtbaar is, vraag ons dan om het serienummer van uw laptop. Nadat u uw garantieaanvraag heeft ingediend, kunt u het product naar ons sturen. Gebruik de originele verpakking als deze nog voldoende bescherming biedt, of gebruik nieuwe verpakking. Verwijder oude verzendlabels. Stuur het pakket met als reden voor verzending “Retour” of “Reparatie” en niet “Verkoop”. Stuur het pakket vervolgens naar: Naam: Comexr BV Stuur ons alstublieft een tracking-URL of het verzendingsnummer zodat we het pakket kunnen volgen. Let op! U verzendt het product, dus u bent verantwoordelijk voor een veilig vervoer. Defecten of schade die tijdens het transport optreden, vallen niet onder de garantie. Consumenten buiten de Europese Unie (EU) moeten het product voor garantie verzenden met als reden voor verzending “Retour” of “Reparatie” om BTW, invoerrechten en/of douanekosten te vermijden bij het verzenden naar Nederland. Als BTW, invoerrechten en/of douanekosten worden doorberekend aan Comexr B.V., heeft Comexr B.V. de mogelijkheid om afhandelingskosten van €100 (EUR) in rekening te brengen. |
GarantieafhandelingHoe we garantieaanvragen behandelen en de verwerkingstijd ervan. |
Het is altijd frustrerend als iets niet werkt of kapot gaat. Daarom streven we naar een supersnelle garantieservice. De meeste reparaties of vervangingen kunnen we zelf uitvoeren, maar in uitzonderlijke gevallen moet de laptop naar een Clevo-servicecentrum worden gestuurd voor reparatie. Als dit gebeurt, zullen we u daarover informeren, maar houd rekening met een langere verwerkingstijd voor de reparatie.
Nadat we uw product voor garantie hebben ontvangen, ontvangt u een bevestiging per e-mail. In de meeste gevallen kunnen we dezelfde dag nog beginnen met de verwerking van uw garantieaanvraag. Als het langer duurt dan 3 dagen, zullen we u van tevoren de verwachte duur meedelen. |